Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

fredag 1 april 2011

Fredag den 1:a

Idag är det Fredag den 1:a, en dag som inte finns,
en dag då grisar kan flyga och träd kan tala (i Fylke)

I Hobsala, Fylke, finns en tidsräkning som gör att det aldrig kan vara den 1:a på en fredag, och om detta ändå skulle inträffa så är det en omöjlig dag då det omöjliga kan inträffa.
Träden talar inte i Fylke (Pilträdsgubben då? Är det utanför Fylke? Jag kommer inte ihåg),
men det gör de i skogarna kring mig. De både knakar och visslar, sprakar och brummar.
Jag kan inte Trädens språk, men ibland hör jag dem viska visdom.

Dessa träd talar...





Idag känns det som vinter igen...

Jag önskar er alla en mycket trevlig helg!
Magisk kram.

7 kommentarer:

  1. så fint :) Det känns faktiskt som att den här dagen är lite skum... inte bara fredag den 1:a utan även 1:a april. Det första jag såg imorse när jag vaknade och tittade ut genom fönstret var snöoväder och på vägen körde det förbi en bil - som körde baklänges! (den backade alltså efter vägen) Och på så sätt har dagen fortsatt att vara märklig :)

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara träd magiska hänförande sagolikt kramar och kärlek magisk helg till dig

    SvaraRadera
  3. Nydelige stemningsfulle bilder! Jeg elsker trær og deres energi og visdom.

    God og magisk helg til deg også :)

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra bilder, speciellt den i mitten gillade jag. Är det du som tagit dem?

    Du har en väldigt intressant blogg, kommer nog att titta in hit igen tror jag :)

    SvaraRadera
  5. Hej Monica! Tack, vad kul. :)
    Jo, jag har tagit dem, nån gång i januari eller februari, med mobilen.

    SvaraRadera
  6. Du är inte ensam om att höra träden "viska". Jag hör dem göra det hela tiden, varenda gång jag går förbi dem. Tro det eller ej men träden har faktiskt olika "personligheter" precis som vi :).

    Jag har för mig att Pilträdsgubben befann sig en bit utanför Hobsala, med andra ord i Fylke. Men jag kan ha fel. Länge sen som jag läste sagan om ringen nu :)

    SvaraRadera
  7. Ja, visst har de personlighet! :)

    Ja, visst är pilträdsgubben strax innan Bombadill? Åh, jag måste läsa om dem igen! Nu är det några år sen sist...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...