Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

lördag 16 april 2011

Nya räkor!

Igår införskaffades tre nya räkor till Fisk-, ål- och räksoppan
Om det är någon som undrar över soppan, så när man kallar ett akvarium för "soppa" så är det en mix av biotoper, ursprung m.m. Förut körde jag biotopakvarium: ett sydamerikanskt och ett asiatiskt (främst japanskt). Jag hade inte tid att sköta två så jag slog ihop dem till en "soppa".
Och istället för att skriva/säga akvarium använder jag "tank/en"

Anyway: nya crystal red räkor! (Caridina cf. cantonensis)
Och tre nya namn behövs, så kom med förslag!
Jag hade tänk killnamn eller namn som är könslösa. Just nu kallas de för Stor, Mellan och Liten.
Igår fick jag idéen att döpa dem efter trollkarlar, men vi får se...
Och här är de:

Detta är den "stora" med fina vita ränder

 Detta är "mellan" med mera grå toner

Och detta är lilla "junior"

Angående de Cherryfire jag köpte för ett tag sedan så har de tredubblat sin storlek men de nya Crystal är ändå lite större än Cherry. Amano kan ingen mäta sig med, Smoker har vuxit sig stor som en hona! (nej, han är fortfarande en hane)

Läs gamla inlägg under etiketten: Fisk-räksoppa för att se historik.
Andra tank-invånare: Guppyhonorna: Nepo, Yaka, Skana och Cali
Kuhliålarna: Gere och Freke
Amanoräkorna: Smoker, Sakura och Taka
Cherryfireräkor: Goliat, Artur och Ruben
Sniglarna: de namnlösa hjälparna

Trevlig helg alla som läser!
Magisk kram! Ljus och frid!

6 kommentarer:

  1. Tycker om din blogg o kommer här med ett litet tassavtryck =D
    Tips på namn: Merlin, Gandalf o Saruman.
    Blessings.

    SvaraRadera
  2. Har tittat i ditt galleri!!! Jösses va duktig du är!! Djupt imponerad!!
    Keep up the good work!
    Kram.

    SvaraRadera
  3. @ Moonwitch: bra förslag, men det känns väldigt konstigt att döpa dem efter mina gudar som asatroende... känns konstigt om Loke liksom skulle gå och dö... Oden har farit igenom mitt huvud faktisk (som den trollkarl han är) plus att jag har Gere och Freke ;) (Odens vargar)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Sv: Hahaha...ja, ibland är tungan eller snarare fingrarna i detta fallet, snabbare än hjärnan. Klart det blir fel att döpa dem efter dina Gudar, fick lite hjärnsläpp där ett tag...:)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. @ Moonwitch: det kunde du ju inte veta... och det är ju tre fina namn ;)
    Kram på dig!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...