Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

söndag 3 april 2011

En undran

Hur tänker ni kristna egentligen?
Jag blir så förvirrad...

Jesus dog för våra synder, men han dog ju inte?

Hur går det ihop? Var allt bara en rolig bluff? Aprils fool?
Isf har han lurat väldigt många...

6 kommentarer:

  1. Ha ha ha , ja man kan ju undra. Kul när han kommer ut ur grottan och ropar: April, april...

    SvaraRadera
  2. Ja, det var en kul fundering... Ja, Jesus har lurats länge nu...haha.

    Kram söta Korpvinge.
    Lilitha

    SvaraRadera
  3. Hehe, infaller inte påsken ofta runt första april? Det tillhör de där delarna som reducerats bort från Bibeln tror jag ;)

    SvaraRadera
  4. Han dog, men sedan återuppstod han :) ungefär som snubbarna i Supernatural (tv-serien) som dör varannan säsong och sen kommer de tillbaka ;)

    nu är jag ju inte kristen, så det finns säkert de som skulle kunna svara bättre :)

    kramar!

    SvaraRadera
  5. Mja, men han dör ju i köttet. Själen är odödlig och far till väders. ;)

    Jag vill också se Jesus hojta "April, april!" från grottan, det var en rolig bild! :D

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...