Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

söndag 17 april 2011

Crystal name-uppdate

Några namnförslag har kommit på räkorna, både här på bloggen och in real life ;)
Jag är fortfarande lite "osäker" på vad de ska heta... det där trollkarlstemat har jag lite fastnat för.

Merlin är ju nästan bestämt (tack Aasa!)

Gandalf? Saruman? Radagast? De är lite så där "kanske"... jag kom att tänka på de mer okända trollkarlarna i Sagan om Ringen. Nån som kommer ihåg vad de blåa trollkarlarna hette?
Eller Sauron? Hmm... varför inte? Att döpa en efter SoR, men den tredje från något annat håll...

INTE från H Potter!!! *blä jag är inget fan av det*
Inte Oz heller ;) alltså jag gillar Trollkarlen från Oz men ingen kommer heta "Oz" eller "Ozzy"

Oden har dykt upp, men han är ju min gud, så det känns lite konstigt... annars hade det varit perfekt till Gere och Freke, men mytologiska djur är lättare att ta namn ifrån än gudarna (jag har haft en Ran, men hon var döpt efter en späckhuggare ;) inte gudinnan)

Kato är ett annat förslag.

Sen har andra namnförslag kommit: några japanska namn (men det har jag ju på Amano), Anders är ständigt återkommande (en dag får jag väl döpa nån till det), Large, Medium och Small (lite fantasilöst dock)...

Bilden: Skana (guppy) och Gere the Great (ål)

Kom gärna med fler namn på trollkarlar! :)

Magisk kram! Ljus och frid.

2 kommentarer:

  1. Hittade den här sidan med en del namn..
    http://www.warriors-wizards.com/famous_wizards.htm#list
    Kramiz.

    SvaraRadera
  2. @ Aasa: Tack! Vilken rolig länk! :) Många namn där som jag känner igen! Dessa fantastiska alkemister ;)
    Kramar!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...