Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

onsdag 13 april 2011

Boktips Oline

Idag vill jag ge ett boktips: Oline, en sällsam delfin – Pascale Noa Bercovitch


En underbar sann berättelse om en döv pojke Abid'allah och hans vän Oline - en vild flasknosdelfin
Abid'allah är en helt vanlig pojke, som vid fem års ålder råkar ut för en olycka och blir döv på båda öronen och slutar då tala. Han möter en vild delfin och han håller åter på att lära sig tala.
En fantastisk berättelse!

Magisk kram,
ljus och frid

4 kommentarer:

  1. Sv: Jag var inte direkt överförtjust i Sagan om Ringen-böckerna, om jag ska vara ärlig. jag tycker de är lite tråkiga. Jag älskar midgård som värld och jag kan se deras litterära värde, men det kommer att dröja mycket länge (om ens nånsin) innan jag läser om dem. Så jag har vissa förhoppningar på "Alvklingan". Jag vet inte riktigt när den kommer (det var inte biblioteket heller helt säkra på)men jag skriver en liten recension om den i bloggen när jag läst den, stay tuned =)

    SvaraRadera
  2. verkar vara en väldigt fin bok.
    gillar såna äkta sanna historier.
    magisk kram korp ängeln

    SvaraRadera
  3. Låter som en bok man vill läsa...noterar den till min redan digra lista...:)
    Vad det gäller bilder på skallen vi pratade om innan, så kommer det så fort min kamera vill sammarbeta eller dottern är hemma och har tid att ta med sin lite eller snarare mycket flådigare kamera..:)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...