Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

lördag 30 april 2011

Eldsafton och Svartmåne

Idag är det Eldsafton, eller Valborg, dessutom infaller Svartmåne nu

De gudar jag kommer blota till ikväll är Frej och Gerd
Jag ska läsa myten om deras kärlek, den utan visdom ;)

Jag ska bränna det förflutna, äta gott och kanske besöka någon brasa, som det slutar regna

Jag känner mig kreativ idag och har fortsatt på Jörmundgandr
Så det kommer en uppdatering på tavlan framöver


En tavla jag målade som mycket ung... 13 år kanske?
Som en eldfest, en elddans, i motsats till häxbränningarna

Sh*t, jag skulle vilja delta i den riktiga elddansen, den då man knyter torra kvistar runt benen och dansar genom lågor (inte gå över glöd), och risken är stor att man fattar eld.
Fast man kan ju hoppa bungy jump istället... eller klappa hajar...

Jag får nog bjuda in eldens gud Loke ikväll också...

Magisk kram,
ljus och frid!

2 kommentarer:

  1. Så vacker tavla...så full av LIV...:)
    Hoppas du haft en underbar Eldsafton...:)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...