Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

onsdag 6 april 2011

Gudinnan

Just nu känner jag en extra stark kontakt med gudinnor...


En ljusare version:

Det är främst Snotra, den visa valan, som finns med mig just nu,
hennes visdom och klokhet men även Sigyn, den ödmjuka och Laufey, den vilda

Nu kom en koltrast förbi, som säger: förändring och förnyelse

Och taklökarna har kommit fram!


Magisk kram!

6 kommentarer:

  1. Laufey :) Det är inte ofta jag ser någon skriva om henne. Det har hänt att jag får känningar av henne.

    SvaraRadera
  2. Jag skriver ofta om Laufey :) Hon är ju min fulltrognes mor, så det blir oundvikligt ;) Jag ska ha målat henne en gång, jag får leta reda på den bilden...
    Jag kommer nog nämna henne mer under "en tavla föds" längre fram...

    SvaraRadera
  3. den tavlan var väldigt vacker.
    När min dotter var spädig fick jag en sådan stark upplevelse och det var som att jag skådade hennes själ, ljus ren och vit full av kärlek. Påminner väldigt mycket om den tavlan, jag tittade bort och upplevelsen var slut...men den glömmar jag aldrig.

    SvaraRadera
  4. Tack att jag fick låna denna vackra tavla, för mig har en en alldeles speciell berättelse.

    SvaraRadera
  5. Himla kul att titta på dina tavlor! För ca ett halvår sedan målade jag en tavla som är läskigt lik din, bara att från min "strålar" färgerna i spiraler istället för rakt ut. Det var lite lustigt :)

    SvaraRadera
  6. Väldigt vackra tavlor !

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...