Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

torsdag 7 april 2011

Slickväderlek fra England

Vi svenskar och väder ;) rena rama Sällskapsresan på min blogg nu
Det känns som om jag talar om vädret jämt!

Men kanske har det med att vi nordbor (inte bara svensken) lever nära naturen?
Att naturen och vädret alltid haft stort inflytande i våra liv?
Nu tvivlar jag inte en sekund att vädret har stor betydelse i alla länder, men vi svenskar är kända för att tala om vädret.

Regnet är viktigt för växtligheten
Hagel och åska för näring
Solen för skörden
Snön som isolering

På hösten ska stormen riva ned löven, för marken och de små djuren behöver skydd och näring. Alltid tre kulingar innan snön kommer för att stanna.
Och på våren ska stormen blåsa ned frön och de löv som hängt sig kvar under vinter, ex. ekens löv.

Och kanske rusk och dimma för att vi ska samlas inomhus och umgås?
Eller isolera oss från andra och njuta av ensamheten och tystnaden?

Det är slickväderlek idag, alltså regn, men Solen tar sig igenom.
Igår var det väldigt vackert:


och nymånen var framme


Magisk kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...