Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

lördag 31 mars 2012

Svar om min häxkonst - 44

44. Häxans val!
Sista frågan och den är valfri. Hmm...
Jag har spurtat på med dessa frågor, och varför får ni snart veta.

Men jag ska svara på denna sista frågan oxå

Jag tycker det är viktigt att alla häxor har en hjärtefråga.
Något att brinna för.

Jag brinner för frihet. Ett ord jag värdesätter mer än alla andra.
Framför allt brinner jag för friheten för marina däggdjur, främst späckhuggare.

SweOrca - stolt anti-cap!


Jag har blivit hotad för detta,
hatad, narrad,

Jag har hört alla fula ord som finns på engelska,
svenska och faktiskt även spanska
men det skrämmer inte mig

Det finns tusen och tusen anledningar till varför fångenskap är fruktansvärt
och tusen och tusen anledningar till varför vi borde försöka ge dessa djur frihet
men jag säger bara en sak:

Medellivslängden för en späckhuggare i fångenskap är 8 år och 4 månader
I det vilda 40-60 år, med Grannys rekord på 101 år and still going strong!












Läsvärda bilder!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...