Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

torsdag 8 mars 2012

Gudinnan

Bara för att jag hittar modet att säga "jag har inget mer att säga"
så kommer inspirationen tillbaka, den av ord
Vi märker hur länge den får bestå

Kanske är det Gudinnan i kvinnan som talar?
Hon som är lite extra kraftfull idag?

(När är Guden i mannen extra kraftfull då?
När Tor har namnsdag? Borde införa det!)

På grund av Internationella kvinnodagen?
Tveksamt, eftersom det är en dag jag aldrig förstått
Jag brukar hylla Siv lite extra... så ser min "högtid" ut
och har gjort det sen typ högstaditet

Jag tänker nog mer på Fullmånen och att det är Iduns tid
Min tid med Idun, för det är henne jag ska vandra med :)

Kanske, för att jag spenderat halva dagen med att uppmuntra
en tysk väninna som mår dåligt
Som behöver hitta sig själv

Jag har skickat healing till min väninna i Amerikat också
Hon som opererade cancer...

Idag är det mycket healing i luften
Idag jobbar krafterna

Nu är det min tur
Nu ska jag hedra Gudinnan i mig

ps. alla vet att rödhåriga inte har någon själ...
jag är tydligen mutant oxå :P


Korpens logg: 22.37 det sitter en kangero i taket... suck.
Jag döper henne till Bertil av ren tradition och hon är min att behålla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...