Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

måndag 26 mars 2012

Svar om min häxkonst - 33

33. Älva som du väljer.

Älva? Fairy? Tinkerbell ding dong? Jag tror inte på älvor i den formen som många andra häxor och jag översätter inte fairy till älva utan till fe. Samma sak som att jag inte tror på änglar i den form många andra menar. Jag kan använda termerna, men jag tror inte på dem i den formen. Jag tror på älvor, men feér? Nej, men älvorna är där ute i naturen och dansar med dimmans och daggen, med månen och natten.

Men frågan säger att jag ska välja en. Finns det flera??? Jag väljer den där älvan! O.o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...