Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

tisdag 20 mars 2012

Svar om min häxkonst - 30

30. Häxverktyg: trollstav.

Jag har flera. En enkel träpinne från trädgården (min äldsta), men vad det är för trädslag vet jag ej. Den är ca 25 cm, mycket smal och sne. Min andra är ett renhorn. Från ett ungdjur så det är ett pinnhorn. Ca 30 cm. Sne. Min tredje var ett reafynd på Amuletten. Den är av pilträd, har en kristall längst fram, och har roligt nog lila, glittrande stjärnor. Barnsligt söt. Kunde ha funnits på Barnens hus prinsesseavdelning :P föga använd. Lite sne.

Alla är nedpackade. Och de användes nästan aldrig eftersom jag ofta använde min atheme, korpfjäder eller rökelse för slå cirklar eller rikta energi m.m. plus en pil ifrån Sydamerika. Mycket bra för att rikta energi!

P.g.a. att de är nedpackade så ids jag inte ta upp dem och fota dem… sry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...