Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

fredag 9 mars 2012

Glädje skutt


Jag tror att jag kommit över det
Jag erkänner för mig själv:
det är ok att må så här bra!

Denna Rimturs smälter och Sjöjungfrun vaknar med våren
Och när isen smälter följer jag med vattnet ned till havet
och jag följer strömmen ut på Atlanten, till Atlantis

Och det är okej, jag behöver inte ha dåligt samvete
Tack Loke, tack Idun, tack Ran!


Magisk helg till er alla!
Ljus och frid!
*kramar om de underbara där ute som står ut med min melankoli*

ps. Bertil-gumman bor utomhus nu
"Du är fri nu... nu släpper jag dig fri" - Gudrun :P
Vem är jag att hålla ett vilt djur inomhus?

Nu kom jag att tänka på en helt annan Gudrun (1976 - 1996)
Min islänning... RIP :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...