Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

tisdag 27 mars 2012

Svar om min häxkonst - 37

37. En berömd hedning/häxa!

Och jag måste välja en livslevande? Gandalf räknas inte? Aiwendil? Saruman...?

Hmm… åter igen har jag inget svar. Det finns många vackra häxor där ute. Många anmödrar och förfädrar att hedra och älska. Många har trampat stigen före oss.

Min gammelmor är nog min favorit. Hon som bröt normen, bodde i stuga i skogen och levde med sina väsen och andar. Jag hann inte träffa henne så mycket och hon dog när jag var liten, men ändå så känner jag en kontakt med henne.

Och så hon med geten, uppe på berget, vid tjärnen, i grottan. Jag vet nästan inget om henne men hon bodde där på berget med en get, och geten ska vara begravd där uppe. Jag har letat graven och det finns en stenhög, täckt av mossa, men om det är rätt plats vet jag ej. Häftig gumma iaf. Mitt ute i den norrländska skogen, ensam och modig. Ni vet väl, att vi norrlänningar aldrig riktigt blev kristna. Vi förblir hedningar.
Magisk kram,
ljus och frid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...