Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

måndag 26 mars 2012

Svar om min häxkonst - 32

32. Ett hedniskt/häxigt konstverk.
Får jag välja mina egna eller ska jag välja andras?
Följde det med någon manual till dessa frågor?

Det finns masor av vacker "häxig" konst
eller "New Age" konst, eller magiskt konst...

Men jag ska vara ego och berätta kort om en gammal tavla

Detta är mina fyra fågel-följeslagare

Korpen, Duvhöken, (jord)Ugglan och Havsörnen
Denna tavla är minst 6 år gammal, och än finns de där

Jag hör dem
jag ser dem
jag mediterar med dem
jag möter dem i skogen och till havs

Jag är så tacksam för allt dessa fåglar fört in i mitt liv

De har förföljt mig
stirrat på mig
haft sina klor i mig
bitit mig

men jag själv har matat alla fyra som ungar
och haft närkontakt med dem


Magisk kram,
ljus och frid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...