Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

tisdag 27 mars 2012

Svar om min häxkonst - 35

35. Något som jag tycker att människor som inte vet mycket om hedendom/trolldom borde veta.

Vi alla har gåvan. Sen kan gåvorna se olika ut, vissa har en gåva, andra har flera, men det vi har gemensamt är att vi alla har en unik gåva. Utforska den.

Jo, häxor kan tillhöra olika religioner! Ingen religions anhängare har ensamrätt på att kalla sig ”häxa”. Ingen religions anhängarna kan kalla sig häxa p.g.a. sin religion. Häxa är en livsstil, inte en religion. Därför kan du möta häxor som är wicca, asatroende, ”bara hedningar”, druider, shamaner and what ever. Det finns säkert häxor som är ateister också…

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...