Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

torsdag 17 mars 2011

Vem?

Jag tappade bort min kurslitteratur igår kväll, tja, en av böckerna var borta.
Den jag hade kvar att läsa.
Den var bara borta!

Så, istället för att läsa den plockade jag spontant ut en bok ur bokhyllan och läste.
Den var om änglar. Ganska lagom till min bergskristall som låg på nattduksbordet och glittrade.

Nu idag såg jag kursboken.
Den låg inklämd mellan nattduksbordet och bokhyllan, ganska osynlig.
Vem klämde in den där?
Den kunde inte ha ramlat dit av sig själv, så som den låg. Den stöp i en pärm som borde ha knuffat ut det för det är för trångt för både boken och pärmen, men den var inklämd ändå. Det krävde alltså kraft för att få dit den.

Katterna? Ja, de kan vara skyldiga.
Men vem det är än så var det ganska skönt att inte kunna läsa den igår kväll.
En välbehövlig paus. Tack vem du nu var!

Magisk kram!

2 kommentarer:

  1. Det var nok meningen at du skulle lese i boken om engler istedet. Kanskje det fantes en bekjed til deg der.

    Jeg tror noenganger vi har en liten husnisse som låner ting, for jeg opplever også at ting forsvinner, for så å dukke opp etter en stund. Det siste jeg mistet var posen min med runer. Jeg var desperat i 14 dager, før den omsider dukket opp igjen på et merkelig sted.

    Ønsker deg en fin helg :)
    (Jeg har startet helga med å handle noen nye krystaller).
    Klem

    SvaraRadera
  2. Ja det var nog meningen att du skulle läsa lite om änglar. Appropå änglar så har jag saker att berätta när vi ses! Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...