Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

söndag 27 mars 2011

Ett land av musik och drömmar

Att vara kreativ innebär att släppa taget om allt, och leva livet med kärlek 
En kreativ person blir aldrig respekterad, möjligen efter sin död 

En kreativ person bryr sig inte och följer sin egen väg
En kreativ person är vis och talar sanning, ty annat är omöjligt

En kreativ person älskar livet, eftersom det blir värt att leva om man är kreativ 
Att vara kreativ är att leva mediterande... som tigern.

Alla föds kreativa, men vi dör sakta... vi lär oss dö.
Om vi gör allt med kreativitet - blir livet en lek... vi blir delfiner, eller katter. Vi blir gudomliga.

Disciplin kommer från ordet "discipel" vilket betyder lärjunge.
Disciplin betyder "att vara redo att lära sig" 

En kreativ människa måste lösa upp alla påbud och förbud.
Om du vill vara kreativ måste du vara redo att lära dig och aldrig stagnera i kunskap
En kreativ person måste ha disciplin

Poesi, konst, dans och musik behöver inte vara kreativa, de kan vara döda.
Och städning kan vara kreativt. Allt beror på individen.


Magisk kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...