Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

onsdag 2 mars 2011

Är det krig?

Är det krig nu? Vill ni ha krig så varsågod, jag kan hantera svärd och pilbåge i strid.
Nej, Ahimsa! Hedningar har i tystnad länge bara härdat ut, men det finns gränser för vad jag kallar okunniga kommentarer och ren terror.
Det verbala kriget är nu igång! Bring it on!

Ett av världens mest meningslösa krig är i full gång på youtube.
Självklart står jag i skottlinje – ofrivilligt. Varför? Jag är hedning.
Hedningar över hela världen blir konstant attackerade av kristna (majoriteten kristna amerikaner) på youtube och andra forum.
Hatmail, bibelcitat, terror och hot inkommer lite då och då, det hör till vardagen.

Det finns en grupp som kallar sig för Antichrist Network. Detta har inget med Antikrist eller Lucifer/Djävulen att göra, utan är en hednagrupp som vill sända ut en signal till kristna världen över att sluta terrorisera oss!
Sluta säga att vi kommer hamna i Helvetet och bli evigt torterade. Vi tror inte på Helvetet, inte på Gud och inte på Satan. Vi tror på våra gudar och våra dödsriken.

Det är kristna som tror på Satan, inte vi hedningar.
Och det är kristna som döper om våra gudar till Satan, inte vi hedningar.
Det är kristna som säger att vi ska till Helvetet, inte vi hedningar.

Vad säger man om kommentarer och mail som säger:
“PRAY EVERY DAY for the conversion of non-believers!”
“I just want to save your soul from hell”
“come to Jesus you will feel better about life”
“Jesus loves you and wants the best for you stop using stopsummoning demons and stop your orgies”
“Fuck pagan! GLORY OF holy inquisition!!! Witches burned at the stake!!!!!”
Kan ni förstå att jag surnat?
Kan du klandra min bitterhet och ilska? Så bränn mig på bål då!


Idag är det 13 år sedan jag började helhjärtat och öppet kalla mig själv för häxa ;)
13 år sedan jag började fira årshjulet och praktisera magi fullt ut
Sen dess har jag fått försvara mig.

Det är något speciellt med siffran 13 - gudinnans tal
13 år, ändå är jag långt ifrån fullärd och ser mig själv som nybörjare

The road goes ever on and on...

6 kommentarer:

  1. Uff - ja hva skal man si...???

    Man kan jo spørre hvilken skade gjør man ved å holde jorda/naturen hellig?

    Angående tallet 13 så tenker jeg fullendt syklus. Lykke til videre på din veg :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det tänkte jag inte på. Vilken grej. Tanken slog mig just: jag har vandrat med 13 gudar under 13 nymånar, och 13 gudinnor under 13 fullmånar och det är nu komplett, och så blir det 13 häxår ;) Synkronicitet. Och snart infaller den 14:e nymånen, eller 1:a på nästa resa, och då kommer det Stillhet och ingen ny gud...

    SvaraRadera
  3. 13 råkar ju vara mitt lyckotal :) även min mormors!

    jag förstår din ilska, och själet till dessa attacker är i själva verket okunskap och rädsla från deras sida.
    en annan sak som jag tror bidrar i stor utsträckning är känslan av identitet. människor som inte känner sin egen identitet kan instället göra sin religion till sin egen identitet. då uppstår tankar som att det är "vi mot dom" etc. för om någon ifågasätter deras tro blir det livsfarligt för dem, om deras tro skulle ha brister så är dom själva ingenting.

    angående youtube-attackerna, finns det inget sätt för dej att ta bort andras kommentarer eller liknande? jag tänker att på blogger tex, så kan man ju välja att inga kommentarer publiceras förrän man själv godkänt dem. och på facebook kan man både ta bort kommentarer och blockera personer. finns det något sånt sätt att påverka vad som händer på youtube?

    dessa okunniga människor förtjänar inte din energi, även om jag till 100% förstår hur du känner.

    SvaraRadera
  4. hej igen, skulle bara säga att du har något att hämta på min blogg :) om du vill :)

    SvaraRadera
  5. Tack för dina ord. Jo, dessa personer är blockade och kommentarerna borta ;) Jag blockar bara, jag skriver sällan tillbaka till dem. Kommentarerna ovan är inte bara till mig utan en annan häxa också, det glömde jag skriva ser jag. Identitets teorin den köper jag till fullo :)

    Ett sätt att påverka är att utbilda, men jag lägger inte så mycket energi på denna kamp, jag står i skottlinje för en kamp mellan pro-captivity och anti-captivity av späckhuggare också, där lägger jag energi. Att jag ska till helvetet enligt vissa det påverkar inte mig, men att levande varelser lider, det påverkar hela världen. Men det får min andra blogg ta hand om.

    Ps. tack för the award! :D

    SvaraRadera
  6. Hej
    Först o främst så måste jag säga att jag tycker väldigt bra om din blogg. Hittade den via Ceriadwen. Tycker den verka sjukt intressant och ska absolut fortsätta att läsa den. Kommer nog att ägna en stor del av förmiddagen åt att ploga mig igenom de flesta inlägg för att se om jag kan lära mig någonting, vilket jag förmodligen kommer :) ROLIGT! Älska att lära mig någonting nytt!

    Låt mig få presentera mig själv. Mitt namn är Madeleine Gustavsson men jag har valt att kalla mig för Ayanna Healingbear eftersom jag är Häxa med shamanistiska drag (har precis kommit in på det spåret så jag vill inte kalla mig för shaman riktigt än). Du får gärna besöka min blogg, där jag skriver om magi, spådom (spå i moln och tarotkort) och mina ritualer :) http://ayanna.bloggplatsen.se/

    Väl mött och blessed be!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...