Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

måndag 28 mars 2011

Ego sicut unda maris

Det har snöat och snöat, men det finns hopp under snön
Jag längtar så tills havet är öppet och jag får känna saltdoften igen
Jag längtar till då istäcket försvinner och Njord kommer fram igen
Då Ran och hennes döttrar dansar med vågorna och Ägir håller gille

Varje droppe är en del av havet,
varje droppe har ett namn.
Varje droppe säger;
jag är som en havsvåg

Unda attingit, te et abducit.
tu in profunda, sicut est unda
- Faun, Unda




För mig är det vår när det luktar salt och måsen skriker
Jag fylls så av glädje när tofsvipan visar sig och storspov drillar

Vårkram!

1 kommentar:

  1. så fint :)

    jag förknippar salt-doften med höst av någon anledning...jag tror att här uppe så börjar det lukta mer salt om havet på hösten/sensommaren. Men nu så längtar jag tills isen går! :)

    Kramar!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...