Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

fredag 25 mars 2011

Bjarka

Lugnet efter att snöstormen drog söderut...


Rening är viktigt, och som jag talat om tidigare så är våren perfekt för det
Jag själv har renat mig själv fysiskt idag, och skrubbat mig med hemmagjord peeling
Jag fick höra ett enkelt recept från Indien med olivolja, och mycket salt
Jag känner mig nyfödd... som en rejäl bastu med björkris

(ni vet väl att man inte piskar sig med björkris i bastun?
Man tar de finaste och mjukaste kvistarna med mjuka blad
och så gnider man in björkens hälsobringande oljor i huden)

Magisk kram!

2 kommentarer:

  1. ja visst är det härligt med hemmagjord peeling! :) har gjort det några gånger själv. då brukar jag ha i olivolja, salt och några droppar eterisk olja :) socker går också bra att ha istället för salt, kan vara bra om man har sår som annars kan svida av salt, fast jag tycker att salt känns väldigt renande :) och så väljer jag eterisk olja utifrån vilken "verkan" jag vill att skrubben ska ha :)

    ha en fin dag :) kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det låter klokt, en bättre doft :)
    Av nån anledning känns salt mer renande... jag har inte provat socker, men det funkar säkert lika bra.

    Trevlig helg! Kram :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...