Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

söndag 6 mars 2011

Vinteryra


I går vad det vinteryra och skoter fest i Långviksmon
och så här såg det bland annat ut:


Jag hörde en siffra ca 750 skoters på parkeringen (!) och 3000 besökare
Vi bidrog med 2 skotran...
Det var ganska många som tagit sig ut i blåsvädret för att se skotrarna
Och trevligt var det, med mat och fika, liten marknad och lotteri
Alla funktionärer ska ha en ros, för att ha ordnat en sån trevlig träff i lilla Långviksmon
Och en ros till alla som tog sig dit

Synd på den starka vinden bara, et var väldigt kallt att fota och filma,
och det blev ingen skoterhoppning :(
Så vi drog iväg först upp på kammen och sen till ett vindskydd vid en sjö och njöt
Där värmde solen så gott

Skoter grammatik:
1 skoter
2 skotran
3 eller flera skoters

Det kan ni va? ;)

3 kommentarer:

  1. *S* Det var dragracing det! Så trevligt med sådana här arrangemang!

    SvaraRadera
  2. Å, vilken mysig blogg. Följer själv Gudinnans väg, och det är alltid kul med likasinnade. Kika gärna in hos mig ocm du har tid och lust.

    Kram Lilitha

    SvaraRadera
  3. @ Hittebarnen: ja, det där var nog favorit, just för de underbara skratten som följde efter ;)

    @ Lilith: tack, jag kommer titta förbi din blogg med jämna mellanrum ;) den är verkligen fin!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...