Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

fredag 18 mars 2011

Boktips

Blev inspirerad av Lycka för mig's inlägg idag
och kom och tänka på en bok som jag läste för ett bra tag sedan

Vad Shamu lärde mig om livet och kärleken
Lär av djuren och förbättra dina relationer


Jag tog till mig bokens budskap och ändrade mitt betende gentemot mina medmänniskor
från början blev allt fel och jag hamnade i några konflikter, som i sin tur visade sig vara bra
För jag tappade några vänner, som jag efteråt kunde inse att det var SKÖNT att de försvann ur mitt liv
och jag kunde fylla på med nya vänner, som jag upplevde att jag ville ha i mitt liv
som jag fick mer tid att ge dem som betydde något för mig

Det är en liten bok, och lättläst, men tänkvärd.

Jag köpte boken av en slump (som vanligt) och jag föll för den vackra Ulises på framsidan ;)
Författaren har alltså studerat djurtränare (bl.a. shamutränare) och djur (bl.a. späckhuggare) och deras relation och sedan har hon prövat det på sina medmänniskor, främst sin man! ;)
Att ex. belöna bra beteenden och ignorera mindre bra beteenden
Att ignorera en annan människa kan sluta illa, där kommer konflikter, men man ska nog inte använda författarens metoder fullt ut utan använda sin intuition till hur långt man ska gå

Magisk kram och trevlig helg till er alla. Glöm inte Fullmånen imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...