Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

tisdag 15 mars 2011

Kristaller

Idag bär jag med mig en bergskristall,
jag vet inte varför
ibland tar jag bara upp en kristall och bär på den ett tag
i en läderpung runt halsen, eller i fickan

Ibland kommer kristallens budskap till mig,
ibland tar jag en kristallbok och läser om stenen och se vad den säger där
Då läser jag med selektiva ögon (korp ögon) och ser vad i texten som sticker ut
och ofta fastnar jag i nån mening som prickar mitt i prick

Mitt i den kristall jag bär på idag finns en ren

Det blir även drömtolkning idag, nattens dröm var lång och invecklad...


Mina bergskristaller på mitt ljusaltare... solande och renade...
Magisk kram!

4 kommentarer:

  1. Hej söta Korpöga… Angående min upplevelse så var det ingen sömnparalys jag hamnade i, då jag faktiskt var vaken. Jag har upplevt många ut ur kroppen upplevelser, (UKU), å det är en helt annan känsla. Har skrivit om mina UKU upplevelser i kategorin Drömmar – UKU, om du skulle vilja läsa om det…hihi. Men jag förstår att du tänkte på det. Men det här var nåt helt annat. Kanske mera en nära döden upplevelse…haha.

    Det är fint med kristaller, dessvärre är det ett område jag måste läsa mer om...

    Kram söta du...
    Lilitha

    SvaraRadera
  2. Jeg elsker krystaller!!
    Nydelig bilde av bergkrystallene dine, og så harmoniske farger på lysene. God energi!

    Jeg har alltid en bergkrystall på meg (akkurat nå har jeg to - en laserstav og en brokrystall).
    Bergkrystaller har samme puls som jorden. Jordens puls har blitt svakere over en lang periode, noe som kan påvirke kroppen negativt, men bergkrystaller beskytter når man går med de på seg.
    Naturligvis har de også mange andre egenskaper, og de inneholder mye kraft og visdom.
    Krystallenes verden er fantastisk.
    Klem :)

    SvaraRadera
  3. Det kanske är därför bergkristallen är så populär, eftersom den har samma puls som jorden. Det har jag inte tänkt på. Den har ju fantastisk energi.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Fina kristaller!
    Jag har haft massor med kristaller och halvädelstenar..men har eftersom gett bort de flesta, då jag inte använde dem till något vettigt. En del speciella har jag kvar dock. Bland annat en mycket speciellt slipad bergskristall, nästan helt utan inklusioner. den kommer jag aldrig att göra mej av med...men frågan återstår...jag vet inte vad jag ska göra med den! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...