Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

måndag 14 mars 2011

Charlie

Ser ni skatan? Det är nog Charlie.


Jag hade en skata en gång. Inte som husdjur – nej, den var vild.
Vi hade en hackkycklingsskata på vår tomt, som bosatte sig hos oss i två år.
Charlie fick denne heta för det funkade oavsett om det är en hona eller hane.


Han var liten, och ful, och de andra gav sig på honom. Han blev mager och vi slängde ut lite mat på tomten och jag såg till att han fick den och ingen annan.


Charlie kom alltid när vi grillade också, och när vi var klar och lämnade grillen obevakad flög han ned och rengjorde gallret. Trots att det var glöd kvar. Han var modig.
Nästa gång vi grillade brände vi gallret lite extra för att få bort bakterier, men alla som har utegrill har haft fåglar på grillen.


Det visade sig att Charlie var en hane, då han senare parade sig med en annan skata.
Sen stack Charlie med henne och kom tillbaka med familj tre år senare. Tre ungar fick jag se och sen växte Charlie till sig så jag slutade känna igen honom. Men jag vet att han finns där ute.

Charlie visar upp sin fru för oss

Charlie säger "hej"

Kram från lillebror Skata

1 kommentar:

  1. Det ser ut som han takker dere!
    For en vakker historie! Charlie hadde en trist utgangspunkt, men det endte godt. Jeg tror også at han finnes der ute :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...