Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

söndag 20 mars 2011

Fullmånen och Segerblot

Det här blev min Fullmåne denna gång
Hel, en varghona av månsken, ett besök i dödsriket
Wolfheart of the wild
Jag har aldrig sett Hel ta formen av en varg förut...

En ny förståelse, en ny start på år 13 ;)


Hel, jag åkallar dig, drottning av underjorden
Jag önskar din närvaro i min cirkel,
att leka och skapa
Lokes dotter, hedra mig med din närvaro 
Moder, kom


Månen lyste in starkt, rakt på mig hela natten
Jag försökte fota, men genom glasrutan samarbetade inte kameran med mig
Men att Månen var en stark strålkastare inatt, det fångade kameran

Tillbaks till pluggandet
Magisk kram!

Lite edit: Vårdagjämningen har försvunnit ur mitt minne. Munin har flugit för långt (igen),
Tack huskatten för att du påminde mig :)

Vårdagjämning innebär vårblot och segerblot, och det får bli till veckan
Främst på listan för mig står: rensa bort allt som inte längre behövs.
Hela våren består av att städa, slänga, bränna och nystart,
så som höster består av att samla, bygga, vänta och vila.

Gudomar som jag bjuder in till Vårblot är: Frej, Freja, Jord, Balder, Frigg och Gerd
Jag bjuder även in alla Rådare och skrömta.
Jag kommer ägna en speciell tanke till alla hustomtar och vittra, och husandar
som beskyddar och hjälper... jag har känt av dem extra denna vinter

3 kommentarer:

  1. Vilken fin bild med vargen! Månen var något alldeles särskilt igår :)
    Önskar dej en fin vårdagjämning :)

    SvaraRadera
  2. Det var en nydelig fullmåne i går!
    Fantastisk og uttrykksfullt bilde du har malt! Virkelig flott.

    Jeg har hatt travle dager en stund, så huset er rotete, men skal ryddes til uka. Men jeg har fått gjort mye mental rydding i det siste, og det er godt.

    Ønsker deg et fortsatt fint vårjevndøgn :) Nå blir det lysere dager, og snart er våren her for fullt!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...