Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

tisdag 29 mars 2011

Sök och finn

Sökord
Det är så kul att se hur folk har hittat till min blogg.
Några sökord som folk har använt för att hitta hit är:

Färnabofjärden
Magiska kristaller
Finns magi
Nederbörd betyder
Asatro
Gambotjärn
Fullmåne magi
Multrå kyrka
Häxa fullmåne
Hedning
Fisk- och räksoppa
Tors fiskafänge myt
Naturväsen
Drakar och demoner blodughadda
Ljusvarelser
Tusenfotingar inomhus

En del ord kan jag förstå mycket väl, men andra är lite långsökta

Färnabofjärden?
Jo, jag har nog lagt ut bilder därifrån… men två personer har hamnat hos mig efter det sökordet… hihi.
Nederbörd betyder?
Den hittade nog inte vad den sökte…
Gambotjärn?
Vi brukar fiska där, men jag har väl aldrig skrivit om Gambotjärn? Kan det ha med Vinteryran att göra kanske?
Multrå kyrka?
Den var ju med bland alla kyrkbilder… stackars kyrksökare som hamna hos mig!
Fisk- och räksoppa?
Jag tror nog den personen blev besviken, för den ville nog ha ett recept och inte ett akvarium fullt av cherry och amano.
Drakar och demoner blodughadda?
Jag undrar hur den tänkte… fantasy sökare eller mytologi sökare? Och fann denne vad den ville med min Blodughadda (havsgudinna om du inte minns vem det var)
Tusenfotingar inomhus?
Ingen aning… say what?!

Hur hittade ni till min blogg? Snälla, berätta!

ps. det har blivit lite små ändringar på min blogg,
bl.a. "kommentarer" heter nu "tassavtryck och kråkfötter"
och ni kan se en del nya saker i spalten till höger -->

6 kommentarer:

  1. "Tusenfotingar innomhus" var original :)
    Jeg sjekker sjelden statistikken, men nå tror jeg jeg må ta en titt jeg også.

    Jeg fant bloggen din hos Huskatten Emelie. Bloggtittelen fanget interessen min ettersom jeg var blitt interessert i norrøn seid. Bloggen din har alltid mye interessant og spennende å by på, så jeg er glad jeg fant den :)

    Det ble fint i sidefeltet her!

    SvaraRadera
  2. haha, va roligt :) jag minns inte riktigt hur det gick till....men jag sökte då inte på tusenfotingar inomhus, det är ett som är säkert! :) men jag tror jag vet varför sökorden tusenfotingar+inomhus finns med här i bloggen. du hade skrivit ett inlägg om trädgård etc, men att du var rädd för spindlar..och du hade en spindel inomhus. jag kommenterade då att jag var rädd för tusenfotingar! Vilket minne jag har! :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. @ Hilde: kul att höra, jag hittade dig via Huskatten också, utan att veta att det var du ;) Jag tror jag läste din trädgårdblogg först, sen skrev du något här och jag fann din andra blogg också ;)
    Tack för de fina orden :)

    @ Huskatten: ja, så kan det vara, det minns jag, mysteriet löst ;) coolt att det fanns ett svar. (men de är ju läskiga med sina snabba ben, de påminner om spindlar på så sätt)

    Ha det bäst (bägge två!)

    SvaraRadera
  4. Hej du började följa min blogg så jag vart nyfiken. ;) så nu läser jag dina varje dag även om jag ej komenterar varje gång vill ha nåt vist och klokt att skriva. blev din följare i båda bloggarna idag i allafall. ;) hihi det har taagit lite tid vilel komma in i min nya blogg lite.
    tack för du finns.
    ta hand om dig du goa.
    kram kärlek och ljus mångudinnan Selene

    SvaraRadera
  5. Jag skrev korpvinge på google och då hittade jag hit :) Mycket fin och inspirerande blogg så nu har jag blivit en följare.

    SvaraRadera
  6. @ Korpvinge: Kul! Korpvinge är ett användarnamn jag använde för kanske 6-7 år sedan, för Korpöga funkar inte alltid med sitt Ö på Internet. Men det har hängt kvar ändå, både när jag skapade hemsidan och denna blogg, av samma orsak: Ö:et ;) annars använder jag antingen Korpöga/raveneye (ibland vill jag inte ha den engelska varienaten och då får korpvinge vara stand in)
    Jag hittade dig via nån annans blogg och föll så klart för "korpvinge" och så börja jag följa dig på en gång ;) Du har en harmonisk och fin blogg!
    Kram korpsyster!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...