Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

onsdag 9 mars 2011

Trädgård

Jag är ju ingen trädgårdmänniska. Jag äger inte en egen trädgård ens.

Jag har haft svårt för att vara i trädgården då min spindelfobi har varit alldeles för stark.
Även minsta lilla åttabening är läskig.
men, jag finner spindlar vackra och fascinerande
och fågelspindlar/taranteller är underbara! Dem håller jag i handen.
Och lockespindlar gör mig inget längre...

Och min bearbetning av fobin går frammåt,
eftersom en korsspindel faktisk fick vara kvar hela hösten och hon la ägg!!
Nu till våren blir det spännande, jag hoppas de flyttar långt åt fanders

Men jag älskar det gröna arbetet
och nu tillbringar jag mycket tid i min mors trädgård, både med att fota och sköta om
Och innan jag själv äger ett hus och trädgård, så bor mina plantor i hennes trädgård
De är inte så många än... men jag har nån fin spetsmössa...

Och jag älskar alla trädgårdsbloggar där ute!

Det är alldeles vitt ute och inte ett spår av liv under snön
Ja, granarna är inte svart längre, de är grönare...
men jag måste se det gröna från tidigare vårar och somrar
bara så hoppet håller sig kvar om att de återkommer


Dessa bilder är inte värda att trycka på och kolla i större format,
för de är gamla och tagna med en dålig kamera

Vår kram i den kommande snöstormen!

3 kommentarer:

  1. Åh, det är så roligt att pyssla med växter :)
    Jag har heller ingen trädgård, vi bor i lägenhet men det hindrar inte mej :) Jag bygde ju en örtagård på föräldrarnas stuga ifjol sommar, och i höstas planterade jag två äppelträd där (hoppas dom överlevt vintern...). Så odlar jag på balkongen, och driver upp egna plantor. I år blir det bland annat chili, paprika, ampeltomat och busktomat, om jag har tur :)

    Jag har också haft lite spindelfobi...men det är mycket bättre nu. Jag gillar inte att hålla i dom, men jag tänker inte på dem när jag är ute i naturen. Nånting jag dock tycker är riktigt läskigt är tusenfotingar. Och min ärkefiende inomhus är ju sorgmyggan ("blomflugan", vars larver kan förstöra ens frösådder).

    Underbara liljor du visar! Krolliljan är nog min favoritlilja samt den vita...jag tror den faktisk heter spindellilja, eller? Jag minns att jag fotade en sådan i Thailand, som såg ut på liknande sätt :) Och irisen var också jättefin!

    SvaraRadera
  2. Ja, det ska vara en spindellilja, men den har inte visat sig på flera år så den är nog död. Krollen är en av mina favoriter också, både i rosa och vitt (men nån bild på vit har jag ej). De är lite sagolika.
    Och irisen tror jag också har försvunnit :( och all scilla sen fjärrvärmen grävde sig in...

    De står i min mors trädgård, där får jag ha mina blommor tills den jag jag kan flytta dem, fast det kommer jag nog inte få ;)
    Jag blir liksom lite farlig när jag är på blomhandeln, och irisar är något jag fascineras utav och jag köper massor, även liljor, så hmanar de i mammas trädgård. Och jag drömmer om äppelträd :) trädgården är lite för liten för dem.

    Det är så roligt att driva upp plant. Jag drev upp surfiner för några år sedan, men nu hinner jag knappt med dem. Jag glömde dessutom ta frön från fjolårets...

    SvaraRadera
  3. Her var det mange vakre blomster :) Jeg har hage (som du vet) og er veldig glad i alle vekster, både blomster, urter og matvekster. Jeg er amatør, og prøver og feiler, og lærer av det. Å være i nærkontakt med jorden gir grounding, pluss at man kan grave ned mye frustrasjoner :)
    Jeg ønsker at hagen min etterhvert skal være full av magiske planter.

    Så fint at det går fremover med edderkoppfobien din. Jeg er vettskremt for de store grønne gresshoppene vi har i hagen på høsten - og forsøker å bearbeide det.

    Det var vakkert med blåklokkene i gresset på siste bildet! Slik skulle jeg gjerne hatt i hagen :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...