Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

torsdag 23 februari 2012

Utmaning 2012 - ego tripp

Jag fick en utmaning från FB men jag tar den hit istället.
Nu är det 2012 och utmaningen är att svara på 12 frågor om dig själv.
Och sedan skicka utmaningen till 6 vänner.


1. Ditt namn och/eller ditt/dina användar namn.
Ida S. Eriksson. Japp, det är mitt namn. Nu fick ni äntligen se det.
Korpöga. Raveneye. Munin Korpvinge. Isdis.
Raveneyes Creations. Raveneye Starfire.
Ravn. Raven. RavenOrca. SweOrca. Orkid. Sumar. Senchou. Shanks.


2. Ditt stjärntecken.
Tvilling.


3. Vad ville du bli när du var liten?
En "dolphingirl". En tjej som jobbar med delfiner, men inte i fångenskap.
Jag ville aldrig riktigt bli tränare även om jag faktiskt försökte. Jag hade nån dröm om att bli tränare för att förbättre delfinernas situation. Men vem försökte jag lura?
En tränare har inget att säga till om i den frågan.


4. Favoritmusik.
Jag älskar Metal och filmmusik. Fantasy, Death, Trash... you name it - I listen. Jag växte upp med Guns'n'Roses, Metallica, RATM, Iron Maiden, Black Sabbath, Queen, Nirvana och mycket, mycket mer. Med åren kom Nightwish, Within Temptation, Rhapsody/Luca Turilli, Inkubus Sukkubus, Masterplan, Dream Theater... åh, det finns så mycket bra där ute.

Coldplay, Watcha clan, Corvus Corax, The Cranberries, R.E.M, Modest Mouse, David Bowie, Prodigy, Björn Afzelius, Savage Garden, Hagalaz Runedance, Faun, Enya, Loreena McKennitt, Dia Psalma, Ebba Grön, Imperiet, Nordman, Wardruna, Marc Gunn, Simon and Garfunkel, Eurythmics, Springsteen, Hanno Herbst, Björk...

"The road goes ever on and on..."


5. Din favorit bok.
Allt av Tolkien. Eller Jung. My masters *bow*
Och så klart: Erich Hoyt, och min bibel Guide to Marine Mammals of the World


6. Hur ser den bästa lördagskvällen ut.
Ja, ni, tro det eller ej, men just nu ser den ut så här: alla samlas runt TVn med godsaker och det är kvällsmatch och Modo vinner.
Denna Torshelgd kan just bli en sån kväll :D

7.  Vad är du rädd för?
Rädd? Oj, jag har aldrig varit rädd på det sättet. Inte för mörker, flyga eller höga höjder o.s.v.
Jag har spindelfobi, men jag är inte "rädd" för dem. De kan ju inget göra.
Sen så är jag inte så förtjust i Mothman heller...

Rädsla för mig är rädslan att förlora nära och kära. Det är vi nog alla, eller hur?
Men det är ju inte så att jag oroar mig, eller undviker saker för det.
Rädsla styr mig inte. Säger hon som tog steget utanför kanten och hoppade 55 m.

Så fick jag precis läsa detta: Only a fool has no fear. But fear can end up to ways. Dropping one's pants. Or taking action!
Ja, jag är en dåre, en narr. Jag är galen. Men galen har kul.

8. Favorit citat.
"Be youself, everyone else is taken"
Oscar Wilde.


9. Vad gör du för att fördriva tid.
Jag försvinner in i mig själv och min egen fantasi. Mediterar. Sover.


10. Berätta en hemlighet om dig själv.
.... jo.... hmm... så här är det .... jag ... vad ska jag berätta?

Jag är fast i det fruktansvärda spelet FarmVille på FB. Usch, inget jag vill erkänna, men tyvärr.
Men jag har undviket alla andra FB spel *stolt*
Jag har en tendens till att fastna i spel och därför undviker jag dem och jag låtsas som att jag inte gillar dem.
Favoriterna är strategi och äventyr. Kommer ni ihåg Settlers? Age of Empire? Kings Quest? War craft? MONKEY ISLAND!! (jag spelade bara de äldre, föråldrade versionerna, inga av de "nya" som ex. war craft 3)
Och så... Tekken! Duke nukem! Doom!
Fan, nu gråter jag... manligt.
(Settlers är jag fortfarande fast vid, och används ofta som tidsfördriv)


11. Beskriv dig själv med 3 ord.
Sjöjungfru, elddrake och rimturs


12. Bild på dig själv eller en bild som symboliserar vem du är.
Jag fick denna av en vän :)
Jag som Blodughadda, eller Ran (delade meningar där)




Jag utmanar:

Lycka för mig
Erica
Huskatten Emelie
Hilde
Korpvinge
Hednisk Häxkittel



Come, join the fun (inge tvång inte)
Och om någon annan vill anta utmaning - I dare you ;)
Kom igen!

Lämna gärna en kommentar om du antagit utmaningen :)

1 kommentar:

  1. Morsomt å lese så mange fakta om deg :) Takk for utfordringen, jeg tar den, og skal lage blogginnlegg etterhvert.

    Ønsker deg en fin helg!
    Klem :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...