Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

onsdag 1 februari 2012

Svar om min häxkonst - 10

Ditt soltecken: Gemini


Jag är en sån där fruktansvärd tvilling. Alas!
Det trodde du inte, va? Ganska uppenbart ;) Huva, det finns alltså två av mig...!

Tvillingarna är det värsta tecknet du kan tänka dig. Vi är Vattumannen gånger två! Stenbocken gånger två! Ja, nu fick du den rätta hemska bilden av hur vi är :P

Detta gör mig otroligt rastlös, uttråkad, provocerande, rå, kall, galen, lekfull, nyfiken, tvetungad, barnslig… petig men slarvig.

Jag är luft, jag är en tornado och allt ska gå med blixtens hastighet. Jag lever i en åskstorm.
Jag är i konstant rörelse, jag kan inte avsluta saker, jag har 100 projekt plus 2, jag kan inte sluta prata eller provocera, vi tvillingar pratar ned alla, vi sägs ha silvertungor, vi växer aldrig upp. Vi blir sällan tjocka oxå eftersom vi alltid är i rörselse... stämmer! Fan, jag har bara en gång i mitt liv vägt över 50 kg. Fast jag kanske är där nu igen, hoppas jag.
Vi är väldigt sociala, men kräver ändå egen tid. Nu är jag även INFJ så jag är inte lika social (irl) som andra tvillingar, jag gillar distans och extremt mycket ensamhet. Jag älskar ensamhet. Tvillingar är spontana men där stoppas jag av INFJ. Jag är inte så spontan som jag vill vara, eller som andra faktiskt tycker att jag är. Väldigt många tror sig känna mig (genom internet för jag skriver så mycket privat/personligt), men de möter mitt extroverta skal, men ingen ser min riktiga introverta kärna (där mitt privata och personliga verkligen finns, men få, yttest få, känner till hur jag egentligen är (om du tror du kännr mig via internet och även mött irl och tycker det stämmer, då har jag inte visat min kärna för dig)). Många som känner mitt yttre tror att jag har massor av bollar i luften samtidigt. Det kanske jag har, men inte enligt mig själv…

Men min Tvillingsida (och INFJ) gör mig även melankolisk och jag dyker ofta. Jag är manisk.

Var min goda tvilling är, vet jag ej. Hon kanske kommer fram en dag. För om jag är den goda vill jag inte möta den onda :P
Men Tvillingar är ändå vackra...
Otroligt ovanligt: Typ C späckhuggar-tvillingar


Detta är en bra summeringar jag mig:

Konstnärlig, drömmare, isolerad i sin egen värld, ombytlig,
försjunken i sig själv, ointresserad av omvärlden,
uttrycker sig konstnärligt, inåtvänd, tystlåten, melankolisk, ”sig själv nog”

Magisk kram,
ljus och frid!

ps. ursäkta att teckensnittet är weird. Jag skrev i word och kopierade och så får jag inte det att bli rätt...

1 kommentar:

  1. Hej! Du är onekligen en intressant person! =) Tack för din kommentar på min blogg! =) Hade jag bott kvar i övik hade jag frågat om du velat ta en fika, men känn dig varmt välkommen till Östersund! =) Finns du på facebook?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...