Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

söndag 26 februari 2012

Tankeställare...

OMGS

Mina hjältar!
Om vi växtätare och djurvänner skulle bygga upp ett lag å spöa "de andra" *kanske lite Moonlight sonata här då*
Så har vi en del starka lagkamrater!

"Xena" Lucy Lawless till en början



Och lite "Elrond" Hugo Weaving


Bara en liten tankeställare också...



Jag har lovat mig själv att inte lägga ut hemska bilder och filmer på denna blogg,
jag mår själv så illa av allt jag sett, men ibland är det enda sättet för att väcka de sovande, köttätande idioterna. Sorry, men jag har inget bättre ord.

Jag hör så ofta kommentarer som "jag gillar djur men äter kött"
"jag är emot djur på cirkus men äter kött för det är gott"
"jag är emot abort men äter ägg och kaviar"
"vi människor har rovdjurständer så vi ska äta kött"

Jag är ingen vegan som har plockat bort allt kött ur mitt liv
Jag är definitivt inget helgon i denna fråga,
men jag gör mitt bästa

Lite fakta som kanske kan få dig att, inte bli vegan, men att se över din köttsumtion
(känslg mage? sluta läs här)

- Det går åtta lam på ett par skinnstövlar

- Det finns fiskare som fiskar haj med levande katter (tror du mig inte kan du få en film)

- Det finns slaktare som slaktar, flår och grillar hundar inför levande hundar (tror du mig inte kan jag skicka bilder)

- Det finns väldigt många slaktare som misshandlar och torterar grisar, kor och får innan de dör och "slaktas" redan döda (filmer finns om du behöver)

- När tuppkycklingar kläcks, på äggfarmar, läggs de på ett band och mals levande, till kanske Chicken Nuggets

- Tusentals delfiner slaktas för att bli bete för fiske, fisk vi sedan äter

- På slakterier förs ungtjurar in på rad, den längst fram stängs in bakom en grind, får en bultpistol i huvvet (som ibland missar) och sen forslas kroppen bort medan de andra tjurarna ser på, så förs nästa fram - i panik

- Dricker du mjölk? Mjölkkor får aldrig umgås med sina kalvar, för de föds upp till slakt eller att själva mjölkas till döds.

- Djur föds upp i ett land - slaktas i ett annat.

- Merinofår föds upp i Australien, flugor lägger ägg i ullen, larver kläcks och äter fåren levande och för att bli av med dem får fåren köttstycken bortskurna runt baken utan bedövning. När de inte behövs för ull längre fraktas de till mellan östern för att slaktas. Har du kläder av ull på dig just nu?? (tror du mig inte kan jag ge dig en film)


Jag har inte tillgång till (film/bild) bevis för allt detta, men jag har sett det (men har itne tillgång).
Så, lita på mina ord.

Förlåt. Jag ville egentligen inte ha detta på min blogg.
Men det finns för många ignoranta som inte vet detta.
Jag ber dig inte bli vegan. Jag ber dig öppna ögonen och bli medveten.

2 kommentarer:

  1. Ja usch, detta påminner mej om varför jag blev vegetarian (har varit det i ca 11 år nu). Men för ca ett år sedan började jag äta fisk, men helst bara sådana som är fiskade här uppe. Jag hade en granne som var slaktare, det var en mycket speciell man. Det främsta själet till att han blev just slaktare var för att se till att det gick till på ett bra sätt, dvs snabbt och utan djurplågeri. Jag kan respektera det, jag har en tanke om att OM man ska äta kött bör man klara av att följa maten hela vägen, från naturen till bordet. Precis som alla andra köttätare i naturen gör.

    Tack för utmaningen! Jag ska ta mej an den lite senare idag :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dig. Och jag vet så väl att det händer alldeles för mycket vansinne gentemot djuren, jag begriper mig inte på människor.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...