Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

torsdag 16 februari 2012

Ta hand om dig själv

Jag är inte asatroende,

Jag är inte sedare,

Jag är inte häxa,

Jag är inte vala,

Jo, det är jag, jag bara är. Jag kan inte förneka mig själv ju.
Ord. Betydelselösa ord, egentligen.

Jag är ingenting... kan jag inte bara få vara?
Så som orcan lärde mig
utan att någon ska lägga sig i och tycka till

"Jag vill inte bli något, jag är nöjd med den jag är"
ord från en klok orca som driver många till vansinne
De klarar inte av mitt sätt att tänka, för man måste ju planera hela sitt liv nu. NU!
Man måste ha en utstakad stig, nej asfalterad väg att gå på

Jag har en vän, vars mor är inom ett visst "högstatus" yrke,
själv har hon utbildat sig till samma sak och fick jobb direkt
Fatta vad tråkigt? Ingen frihet, ingen otrygghet, ingen vild själ...
Så fastlås.

Folk frågar mig så ofta vad jag ska bli
Vad är det för fel på det jag är nu?

Om jag bestämmer mig nu, då utestänger jag ju alla roligt möjligheter,
som bara väntar på att få komma


Bilden lånad av en FB vän, och vars hon fått den ifrån vet jag ej.
Jag äger den inte. Låna den gärna.

Varför pluggar du då, om du inte blir något?
För det är KUL. Hur svårt ska det va att fatta det.
Får man inte läsa det som är kul? Njuta av att plugga?

Ibland funderar jag på att sluta med allt,
bara för att folk förväntar sig en massa, som jag inte är beredd på att leverera
So, what if jag inte tar fil. mag? Berör det dig? So, what om jag inte just nu satsar på att bli doktorand
Det kommer när det är dags... jag är ung fortfarande. I mina ögon har jag hela livet framför mig,
bara för att alla andra har sambo, barn och hus. F... I mean yuck.
Jag tänker framförallt på alla de som är yngre än mig och/eller gamla klasskamrater,
som kastat sig in i detta leverne. Och inte levt.


Jag tänker förbli fri,
jag tänker förbli mig själv

Magisk kram,
ljus och frid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...