Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

onsdag 8 februari 2012

Norrsken och en drake

Jag har ett mystiskt förhållande till Norrsken
Hat-kärlek kanske..?

Jag har sett otroligt stora, knastrande och vinande norrsken, brinnande i rött och grönt
Jag har sett små, som man först trott vore moln, vita och blåa, dimmiga

Men en sak har de gemenamt - de är norrsken
och jag kan inte vände ryggen till norrsken
Jag dras till norrsken... jag kan förvirra mig i skogen när det är norrsken
Jag kanske början förstå varför...

"The same scientific condition that creates auroras is connected to the same conditions that prompt my Whale, Dolphin, and Porpoise Stranding Alerts still in effect. It's because the same solar activity that causes auroras, i.e. charged solar particles hitting Earth's magnetosphere, also causes the disruption in cetacean navigation that can cause stranding. Cetaceans can hear & see auroras over their head, & when the lights are reflected on the water like in this beautiful green swirling aurora over the waters of Tromso Norway (Photo on FB). Auroras have a static-like electrical sound."

Norrskens drake


Magisk kram,
ljus och frid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...