Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

tisdag 28 februari 2012

Oh no...

Shit happens...

Efter en underbar delfinmeditation sitter jag nu och målar en Sejval
Så kommer jag till huvudet och inser att jag sitter och målar en Brydes fenval...

Well, jag skulle ju måla båda, men Sejvalen stod före Brydes på min lista
Och nu när jag gjort Brydes på detta papper så ska Eden och Omura in på den också,
och på nästa får Sejvalen, Blåvalen och Dvärgblåvalen komma

Sicket problem :P

Det värsta är att jag inte vet skillnaden på Brydes, Eden och Omura
Alla tre hette för inte så längesen Balaenoptera edeni innan det blev tre arter
Denna art - B. edeni - är då Brydes, men heter nu B. brydeii,
B. edeni och B. omurai är nya
Inte alla forskare har erkänt detta än, men det kommer
precis som T. truncatus, T. aduncus, T. gilli, T. ponticus, T. australis snart är egna arter också av T. truncatus
(T. aduncus och T. australis är redan erkända)
och orcan är snart minst 4 arter också...

Back to my Bryde's Whale :)





NÖRD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...