Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

lördag 22 oktober 2011

Skönt att vara lycklig

Det är skönt att vara lycklig

Jag sitter här nu med en kaffekopp efter ett intensivt pluggande
Jag tittar på JRR's Tolkiens The Odd couple: Isengard av PistolShrimp

Fick plötslig släng av panik att inte hinna ut med katterna på prommis innan hockeyn
Men jag upptäckte att det var kvällsmatch så tid finns
Tid finns till både mer plugg, kattprommis och en räddad lördagskväll med hockey

Jag känner mig lycklig över att Morgans fall tagit upp i domstol igen
Och det finns ytterligare en chans för henne
Jag kännr att jag gjort det kan kan so far - spridit info både på youtube, facebook och bloggarna, skickat mail och brev, donerat en slant
Jag är tacksam för att andra har spridit min info på svenska vidare :) Tack!

Jag är lycklig eftersom Alvablot närmar sig och tid och plats är bestämt
Och blotlaget ska än en gång samlas :)

Blotlaget är nu med Samfundet Forn Sed Sverige
Och det känns verkligen superkul, vi har fått mycket stöd och hjälp ifrån samfundet
Tack!

Jag är både lycklig och tacksam
Denna helg känns som en magiskt helg och jag vill verkligen skicka denna känsla vidare
Jag önskar att alla som vill ta emot detta gör det!



Men alla är inte lika lyckligt lottade som jag
Jag tänker lite extra på alla som drabbats av cancer

Jag har haft cancer i familjen, jag har bekanta med cancer just nu
Till och med Smokey har haft en tumör,
som vi opererade bort i mycket tidigt stadium så det gick mer än bra för honom

Men cancer kan drabba vem som helst när som helst: skänk en gåva till cancerfonden!

Du har nu 3 val

1 - Skänk en slant till Smokeys och Börnes egna insamling 2CatsAgainstCancer
Den startade för ungefär ett år sedan och har dragit in 1000 kr, låt oss höja den summan till 2000 kr!
Ett litet sms är allt som krävs!

Såg nu att vi startade den 21 okt 2010! Och jag börjar med de första 50 kr så haka på nu!

2 - starta en egen insamling och få folk att skänka pengar!

3 - Cancerfonden har en del forskning som faktiskt involverar djurförsök. Detta är hemskt!
Vad du då kan göra är att göra som Börne och Smokey och skänka via "Forska utan djurförsök"
Sen skickar de dina pengar till forskning mot cancer som inte involverar djur.
Det bästa alternativet. Smokey och Börne skänkte 500 kr, bräcka det du!
Detta visste inte vi då vi startade 2CatsAgainstCancer, så därför får den insamlingen finnas kvar



Gör någon annan lycklig via detta!
Se mer info under fliken 2CatsAgainstCancer här ovan :)

Magisk kram,
ljus och frid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...