Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

tisdag 11 oktober 2011

I Månens sken ska vi förändras

Nu känner jag en dragning tillbaka till Gudinnan
Och bort från thursen

Det är Fullmåne, enligt min mobil om exakt 12 timmar :P
Vilket betyder att det egentligen är Fullmåne imorgon...
Jaktmånen

Jag tänkte göra en liten ritual ikväll, med blot och sejd
för imorgon är det hockey och Fullmånen har då redan börjat avta igen

Hel har varit på mig
Hon har krävt möte i en meditation och hon har givit mig en bergskristall

Hon bad mig flytta den från Frej till henne
En bergskristall jag haft som symbol för Frejs fallos
Nu är den Hels (ha, inte fallos!)



Men jag ska även vandra med Idun och Brage
Främst Brage, jag behöver hans inspiration
Jag har tappat ordet... poesin... kreativiteten... inspirationen...
Den kom och den gick och jag vill ha den tillbaka



Iduns make, väck inspirationen
I månens sken skall poesi formas

För varje vårblomma som slår ut
För varje höstlöv som faller
Förändras världen

Lyrans herre, väck skaparandan
Låt orden flöda, och sången aldrig tystna

För varje ord som sägs
För varje ord som skrivs
Förändras vi


Bilder på kvällens Måne




Magisk kram,
ljus och frid!

2 kommentarer:

  1. Kraftfullt!

    Jeg skal tenne lys og meditere under fullmånen. (Mannen min har fått influensa, så jeg kan ikke dra ut på seremoni i kveld).

    Takk for at du følger med meg videre. Jeg ble kjempeglad :) :) :)
    Klem

    SvaraRadera
  2. Har drömt så mycket kring denna fullmåne, annars har jag gått över till mörkermånen nuförtiden. Men den här var stark. Ha en ispirerande tid med Brage och vandra väl med Hel och Idun.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...