Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

onsdag 26 oktober 2011

Närkontakt

Jag har fått möta ett av mina kraftdjur Kronhjorten
Riktigt, riktgit nära... nästan för nära för de är vilda, men det är i hängna
(som vanligt - klicka på bilden för att den ska bli rättvis)

Solen står som högst på himlen men frosten ligger kvar, magiskt vit
Temperatur: nej
Och där inne står de, kronhjortarna


Vacker hind

Kajsa tuggar äpple
ser ni bollen i hennes högra kind :P

Tvåan, visst är han vacker!

Staffan smyger runt oss

Staffan några dm bort

Liten nyfödd en, fel årstid men kan klara sig fint


Av de kraftdjur jag har runt mig har jag fått chansen
att up close möta Korpen, Lappugglan (och Berguven) och Kronhjorten
Jag har även tagit till mig Grindvalen efter det nära mötet

Jag är evigt tacksam för att fått möta dem i det mer vilda stadiet för mer självkännedom
Där djuret har chansen att vara sig själv, visa sin vilda sida... då förstår jag min natur
I ett hängn kan det väl kännas som lite fusk, men de är ju inte domnesticerade, de är vilda djur
Och de är respektingivande!

Magisk kram,
ljus och frid!

2 kommentarer:

  1. Oj så fina! Vilka mäktiga djur, häftigt att få komma så nära dem!
    På mina skogspromenader har jag vid olika tillfället stött på renar, rådjur och älgar, men aldrig hjort för de finns inte här. När man inser att det står en stor älg ett stenkast bort och stirrar på en, då känner man sej otroligt liten! Medan rådjuren är så skygga att man hinner bara få en liten glimt av dem, sen är de borta.

    Ha en fin dag! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara möten med underbara fåglar och djur :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...