Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

torsdag 13 oktober 2011

Mer måne... åt folket!

What?
Ja, det fick bli den överskriften...

Ikväll blev det några härliga bilder på månen,
men se - den är inte full längre
En liten skärva nere till höger saknas
Det är den skärva som syns först när Nymånen kommer

Lysande! (Sickan...)

Jaktmånen kallas också Blodmåne,
undra varför :P

Och Smokey hjälpte mig fota,
genom att vara i vägen...
Nej, jag mena, han pekade ut med sin blick vad jag skulle fota


Det är en häftig process, Fullmåne till Fullmåne
Återfödsel, nystart, cirklar som sluts och öppnas på samma gång
Jag tror det är något sådant som får mig att känna så starkt inför denna Måne

Jag måste bara fundera över, vilken cirkel sluts nu?
För den som öppnas kommer jag tids nog märka :)

Angerboda knackar på... god natt.
Magisk kram,
ljus och frid,
och glöm inte Morgan

7 kommentarer:

  1. vad vackra bilder den med kissen var ju vackrast ändå ;) <3 kramar och ljus

    SvaraRadera
  2. jättefina bilder, speciellt den första =)

    SvaraRadera
  3. Fantastisk flotte månebilder, og ser ut som pusen også liker månen :)

    Takk for kjempekoselig kommentar :)
    Ønsker deg en fin helg!
    Klem :)

    SvaraRadera
  4. Det kanske var en retorisk fråga om varför det kallas blodmåne, men...
    Enligt vad jag har läst så kallades den så för att det var ungefär vid den tiden man hade höstslakten på gårdarna förr.

    SvaraRadera
  5. @waytowicca: jo ;) jag syftade på att månen på bilden blev så brandgul :) den levde upp till sitt namn.

    @korpvinge: tack :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...