Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

tisdag 18 oktober 2011

44 svar om min häxkonst - 1

Jag valde denna titel eftersom det handlar om MIN häxkonst och ingen annans


Jag lånade idéen från Asynjas Hedniska Häxkittel 
(gå in på länken för att läsa mer om det och se frågorna)
Jag tycker det låter roligt att ge det ett försök


Dock kommer jag, så som Asynja, inte ge svar på de 44 frågorna under 44 dagar
Utan svaren kommer när de kommer... och finnas under etiketten "Häxkonst"

Så...

44 avar om min häxkonst - 1

Första frågan: Vilken är din häxbakgrund?

Jag föddes som häxa, med gåvan, så som alla mina häxsystrar och häxbröder. Det är bara så att vi alla inte vet om att vi föds med denna gåva, men det gör vi. Alla.

Jag ahr häxor bakåt i släkten. Jag har samenåjder och medium. Jag har alltid sett och talat med andar, med naturen och dess väsen, och min mor har berättat mycke om hur jag beskrivit andeväsen som liten.

Bilden nedan kändes bara så bra här,
för den symboliserar att en häxa alltid lever i två världen
den fysiska och den magiska


Jag kan inte gå emot denna vackra gåva, så när jag var ca 11 år gammal uttalde jag högt för mig själv att jag var häxa. Sen dess har jag levt efter häxans väg. Jag vågade först inte inkludera asagudarna, men de har alltid funnits med mig sen jag var liten och jag blotade som barn. Det tog några år innan jag öppet vågade säga att jag var asatroende.

Idag är jag en öppet asatroende häxa, med eget blotlag tillsammans med en häxsyster och en häxbroder. (ni är underbara!)





Nå, jag har utbildat mig till medium, gått diverse kurser i tarot, healing, drömtolkning, meditation, qi gong, yoga... endast Oden vet allt...

Jag har provat på det mesta, att dö, använda tarot, runor, kristaller, pendel, sejdr, shamanska tekniker, trummor... har t.o.m. använt kabbalah...



Jag fick mitt namn Korpöga av mina guider och min fulltrui Loke. I samma veva som jag fick en fin kontakt med en livs levande korp (på bilden, med modifierad bakgrund). Enda bra bilden jag fick av Corax, som inte alltid vill sitta still ;)
Sen dess har jag mött flera andliga personer som jag inte känner som sagt att jag är en korp. Jag mötte en gång ett medium som direkt sa: du har korpens ögon!
Det stärkte mitt användande av Korpöga. Jag förstod min uppgift: att flyga in i det svarta, in i the viod, ner till Helheim, och komma tillbaka med budskap. Det tog några år, men tillslut som kom Munin till mig och gav mig sitt namn. Så, det blev Munin Korpöga.

Jag umgås endast med levande korpar, inte döda, och som mest var det 16 st samtidigt. När jag ser folk med döda korpar känns det som om en nära vän dött...
Jag fick chansen att köpa en korpfot en gång, och en annan gång en hel död korp - Nej tack.
När de levande välsignar mig behöver jag inte köpa döda korpar/korpdelar. Och jag äger en bunt korpfjädrar från en nulevande korp (Corax), som gett dom till mig, så varför jaga döda korpar...?


Magisk kram,
ljus och frid!

4 kommentarer:

  1. Jättespännande att läsa om din häxbakgrund! :) Jag ser fram emot att få följa fortsättningen på frågorna och svaren :)
    Ha d gott! Kram

    SvaraRadera
  2. Tackar för alla inläggen, och hoppas att ni har det bra däruppe, i ert nyligen startade blotlag - som visserligen innehåller rätt få personer eller korpar än så länge, skulle jag tro, aware och vaken som jag ändå är. Hel eller Alva dominerar kanske säsongen, men själv är jag långtifrån dyster. Våra förfäder och förmödrar är kanske döda, men själva lever vi alltid vidare i alla fall, Asatroende som vi är (Jag tycker om det ordet - kanhända inte så politiskt korrekt, och ofta totalt missförstått, men i alla fall)

    Börjar så smått fundera på min gamle farfar, och undrar om inte han var hedning också..

    SvaraRadera
  3. Spennende og interessant å lese, og jeg gleder meg til å følge fortsettelsen :)

    SvaraRadera
  4. @Erik: varsågod ;) Ett blotlag på 3 vänner eller 1000 okända..? Har siffran nån betydelse? Jag väljer ändå vårat med 3 vänner än 1000 personer, som men i själva verket inte vet vad de gör där...
    Alva må stå för dörrenmen dyster är jag inte. Varför skulle jag vara det? Ska jag gå och bli dyster en gång om året bara för att det är Alva?

    @Huskatten och Hilde: Tack :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...