Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

torsdag 20 oktober 2011

Jag drömmer aldrig mardrömmar

Jag gör inte det...
Jag drömmer konstiga drömmar, men jag älskar dem
Ibland händer äckliga och hemska saker, men det är ju bara en spännande dröm - egentligen

Jag drömde så konstigt inatt
Jag och en väninna var fångade av - vad som skulle kunna tolkas som typ... Gestapo..?
Som en häxjakt av asatroende... vi skulle dödas.
Vi fördes som fångar genom en stad, ganska lik den stad jag bor i
Men så lyckades vi rymma (fråga mig inte hur vi fick av oss handfängslerna!)

Vi gömde oss inne i en affär, med en lucka i golvet som tog oss vidare ut nånstans
Det var blod på golvet...

Så kom vi till en plats (i skogen tror jag) där vi kunde vara i fred och vi skulle sejda
Vi skulle precis plocka fram våra trummor då vi kom på att vi aldrig fått med oss dem
Vi hade inte fått med oss något från våra gamla liv
Allt vi ägde var fängelsekläderna... som fått blod på sig från blodet på golvet
så vi kasta dem, men vi hade nya kläder...

drömmar är drömmar ;)



Det var en befrienade dröm, "back to nature"
ännu ett verk av Hel som dräper mig om och om igen
Som ger mig nya utmaningar i drömmar
Det är på detta plan hon jobbar just nu

Hon får mig att släppa taget och dö
och pånyttfödas - om och om igen
Det är nästan så att jag inte vill vakna... men Hel får mig att vakna - på flera plan

I tidigare drömmar har det varit mycket under vattnet, känslor
Och en hel del öresvin - både vilda, döda och fångna
Men nu försvann de, och vi får se vad denna dröm för mig
Ny medvetenhet, nya nivåer, och döda det jag inte behöver....

Magisk kram,
ljus och frid!

5 kommentarer:

  1. Det är spännande med drömmar...och om du aldrig har mardrömmar, var tacksam för det :) För det kan vara riktigt jobbigt. Annars har jag också mest konstiga drömmar :)
    Ha det gott! Kram!

    SvaraRadera
  2. Spennende! Absolutt en drøm der du har gitt slipp på noe.

    Drømmenes univers er fascinerende. Jeg går i en gruppe som møtes med jevne mellomrom for å jobbe med drømmer. Veldig interessant og lærerikt :)

    Klem

    SvaraRadera
  3. jo, en del kanske skullle kalla mina drömmar mardrömmar, men jag gör det inte för jag upplever en distans till dem.

    Jag var med i sådan grupp, det var väldigt roligt och lärorikt. Jag önskar jag kunde hitta eller starta en sån grupp igen, men det får tiden utvisa när :)

    SvaraRadera
  4. I ett annat inlägg skrev du något om sann och äkta vänskap kontra falsk, tror jag - och visst finns det häxjakter också i verkligheten - liksom falska vänner, och äkta...

    Så någon dröm är det inte - varken någon "önskedröm" eller på annat sätt - fast drömmar kan vara intressanta. hade en hel liten tidskrift eller ett slags fanzine tillägnat just dem, långt innan Internet, minns jag...

    SvaraRadera
  5. @Erik M: what??????
    Skriver du något relevant kommer jag svara, annars kommer jag inte ge dig något svar. Jag tänker inte upprepa mig mer. Punkt.

    Trött Korp.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...