Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

fredag 7 oktober 2011

On the border



Detta är en liten film jag gjorde långt före Islands vulkanutbrott (Eyjafjallajökull), långt före oljeutsläppet (drill baby drill), långt före Morgan strandade och långt före Japans tsunami.

Jag kan nu i efterhand se symbolik i filmen som jag inte sett tidgare. Då jag gjorde den var det för kul skull och jag fastnade för musiken. Jag kan nu se vulkanerna, oljan, och bilden med flodvågen. Och blood in the water. Jag ser hur jag lyckats få med havets djur, luftens djur och landets djur. Ingen är oberörd.

Men, som med allt annat är det lätt att tolka i efterhand. Ha det i åtanke när du läser allt skit på internet om domedagar hit och dit. Det är lätt att TOLKA I EFTERHAND och det är som dom gör. Många olika grupper har sagt att världen ska gå under ett eller annat datumet – än har inget hänt.
Och de säger att de "räknat fel", jo den ursäkten har vi hört förr!

F*ck...

Är så läss nu på allt om Maya kalendern, annunaki, den blå stjärnan eller planeten eller vad fan det nu är, Nostradamus, Uppenbarelseboken… ska vi dö så dör vi. Och?
Må så ske då, vi kan väl ändå inte göra något åt det? Ska bli skönt…

Gah....

3 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder! De känns väldigt levande.

    Jo, man ser ju ofta det man vill se. Jag minns att jag nån gång läste nån stans, några uttalande från några forskare angående Maya kalendern. De menade på att det egentligen inte finns något i maya kalendern som säger att jorden skulle gå under eller liknande.

    Men om det nu verkligen skulle vara så att jorden ska gå under, så är det ju ändå inget vi kan göra nånting åt, som du säger :)

    Ha det gott! Kramar :)

    SvaraRadera
  2. De räknar alltid fel för de hittar bara på. Försöker skrämma folk in i deras tokiga garn, jag är också less på all rappakalja från än den ena och än den andra och deras sätt är det rätta. Har du tur så skonas du men bara om du går med i deras "sekt"

    Ja går jorden under så gör den det i allafall och vi kan inte göra något om det är meningen att det ska bli så.

    SvaraRadera
  3. Jo, dina målningar är fantastiska och filmen är så talande och gripande.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...