Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

fredag 21 oktober 2011

Aragorn jagar

Vita prick. Hatar vita prick.

Det är en vanlig och lättbotad sjukdom,
men har man känsliga fiskar så kan den vara svår

Jag har bara 1 knorrgurami (pygmégurami) kvar nu: Aragorn


Dock, så har han lärt sig jaga sin mat perfekt nu (artemia)
och han ser ut att njuta utav det! :)
Dessutom håller de thonom road en stund för pumpen blåser iväg maten för honom
så han får söka genom hela akvariet
och vips så blåser en liten artemia upp och han får jaga som bara den

Jag har haft problem med att få knorrisarna att äta rätt
De har ratat maten och endast fastnat för räkfodret
Så två utav dem lärde sig räkornas beteende och stal maten av dem ;)

Att de inte åt orderntliget bidrog till att sjukdomen kom och att många inte klarade sig
De var inte starka nog :(

Två klarade sig länge men sjukdomen återkom och nu lever endast Aragorn

När vattnet lugnat sig och det är riskfritt ska han få kompisar
Och han ska få äta upp sig ordentligt först också, så han är stark när de nya anländer

Men det är tråkigt att se honom ensam...
fast han studerar räkorna mycket, och jagar sniglar



Slängde in lite gamla bilder på Aragorn och Smoker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...