Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

måndag 24 oktober 2011

Skogens alla färger: rött och svart

Nu kommer nästa del av Skogens alla färger: rött och svart!

Rött i flera former och nyanser




Mer vinrött, mörkröd



Rött gav mig: samla kraft och energi


Svart i naturen är sällsynt, men här kommer svart




Svart gav mig: vila nu, gå i ide och sov

Naturen är så fantastisk :)
Så färgrik, så detaljrik
Det är så lätt att missa dessa ganska stora mirakel ändå...

Det var Svartmåne igår och jag mediterade över dessa färger
Ena så enrgirik och kraftfull, den andra så stillsam, men ack så kraftfull den också - på sitt sätt
Som att jämföra en skogsbrand med ett urberg eller urskog

Det är sällan man ser dessa färger i sin klarhet även i djurriket
Det är ofta giftiga djur som bär den röda färger ex. reptiler, insekter, amfibier och fiskar...
Och ett fåtal djur är riktigt svarta utan nån annan nyans ex. korpar, kejsarskorpion, späckhuggare...

(nu är det nån som tänker späckhuggaren är ju svartvit, jo, det är den men den svarta färgen är verkligen svart och ingen grå eller brun nyans, så som grindval och falsk späckhuggare)

Magisk kram,
ljus och frid!

1 kommentar:

  1. Vakre bilder og så fint skrevet :)
    Rødt og svart har begge stor kraft som påvirker oss.

    Ja, naturen er fantastisk, og den gir så mye når vi tar oss tid og åpner opp for det.
    Ha det godt! Klem :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...