Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

tisdag 15 november 2011

Voodoo

"if I wasn't restrained by love,
who knows what I would do..."
the voodoo priestess said to me

I sat in silence, enjoying her visdom

"if I wasn't restrained by hate" I said to her
She smiled and said "Love and hate is the same, people do the same thing in hate as in love"
Then, I smiled.

"you are not filled with hate" she said, and left me

Then there were just me and the drums...



Uppdatering: Tavlan Hel
(del av min samling Mardrömsbilder, varav några går att se under fliken "Korpögas konstgalleri" ovan, där jag jobbar med en färg, skräck och anatomi, använder bläck, krita och blyerts)

2 kommentarer:

  1. Fantastisk, og fullt av kraft!
    Det oppleves sterkt å se på bildet, og det snakker...

    SvaraRadera
  2. Tack Hilde :) Kram på dig!


    En del tror voodoo endast handlar om svart magi och ondska, men att få healing av en voodooprästinna (guide) är gudomligt. Voodoo handlar om läkekonst och helande, inte ondska.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...