Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

tisdag 15 november 2011

Good riddance

Good riddance är ett riktigt bra uttryck

Det är otroligt skönt att göra sig av med saker
Att renas och släppa taget

Det känns som att flyga, som att sväva bland korpar
(måste hälsa på korparna snart igen!)

Att känna press, hat och energislukare i omgivningen är otroligt påfrestande
Att få negativ energi tillsänt sig är överjävligt
Det är slut nu

Jag känner verkligen befrielse
Jag känner en slöja har lyfts, och jag kan se mer klart

Kan jämföra det med att hoppa bungy-jump, faktiskt
Den känslan har jag nu...

Jag tappade en vän, ingen sorg där (vän och vän, jag visste ju fan inte ens vad personen hette på riktigt, är det en vän det? Som ska tro sig känna en?)

Det tog inte lång stund så vann jag 3 nya vänner
Rättelse: fyra
Rättelse igen: 7 vänner :) I love you guys! Tack för stöd och ljus och kärlek!

Stor glädje där :)
Livet är häftigt på så vis
Man måste släppa vissa för att nya ska komma



Sicken prövning Hel
Fortsätt utmana mig, jag älskar det

Och, ja, jag har tagit bort nåt inlägg för det gav tydligen sken av något jag inte är
Folk missuppfattade mig och vände det emot mig
Och, ja, jag flyttat ett annat inlägg för det hörde inte hemma här
arga och maktgalna människor gör tydligen vad fan som helst
För att "vinna" i tävlingar som inte existerar...
Och det känns otroligt tragiskt och patetiskt,
Jag hoppas de en dag ser ljuset.

U know its sad but true!

Om livet vore lätt, vore det då värt att leva?

Magisk kram,
ljus och frid!

ps. hörrni norrlänningar som läser detta
Avsluta min mening: "Du vet att du är norrlänning om du..."
Gör en liten roligt lista ;)

4 kommentarer:

  1. Tänk vad jobbigt det måste vara att bli renad... Får hoppas det känns ideologiskt rätt också, anonym som jag är. Detta är ingen tävling, alls nej, men jag noterar att du helt glömde bort att svara på en fråga jag ställde dig för ungefär en vecka sedan.

    Det var något som du absolut inte fick förknippas med sade du, på någons order.

    Eller hur var det nu :)

    SvaraRadera
  2. @T: Va? ...och... detta har inget med dig att göra. Men som sagt, det är alltid kul att se vilken oskyldig person som tar åt sig och vänder det till sitt, vem som intar egenformad offerroll.

    Undra hur länge du nu ska upprepa dessa ord. Början få ont i ögonen av ekon.

    SvaraRadera
  3. Ekon eller ekollon ?

    SvaraRadera
  4. Varför skulle jag ha ekollon i mina ögon?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...