Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

torsdag 17 november 2011

Korpen ylar

Denna korp fick en gång chansen att yla med vargar
Riktiga vargar, fast i inhängna

Det var amazing att ha en riktig, vuxen varg tätt tryggt emot ansiktet
Dess tänder några cm från ögat och sen yla för allt var lungorna är värda
Känna dess andedräkt som luktade granskog och dess värme mot min axel
Och, sen ha två till, en rakt framför och en tredje lite längre bort
Omringad av Respekt, Kärlek och Frihet

Vacker utsikt, eller hur?


Jag skrev aldrig om vargen när jag skrev om kronhjorten

Jag nämnde Korpen, Lappugglan, Berguven och Grindvalen
Men inte vargen och inte amhajen heller, som var så kärvänlig att den ville bita handen av mig
Men mjuk va den! Den hajen känns så speciell, även om hammarhajen står mig närmare



Men den är där den också, Vargen, vid min sida
En nästan vit varg går vid min sida, min egna fenris
Men den har inte försökt bita handen av mig :P

Magisk kram,
ljus och frid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...