Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

fredag 18 november 2011

Duvhöken

Det var längesen jag mådde så här bra!
Jag känner livet i mig!

Jag hör någon kalla, min guide, grey, Duvhöken
Så länge det inte är en kallelse till domstol igen så är det väl ok ;)

I hear it calling me away
I hear it calling me to stray


Jag ska följa grey ikväll
Jag sitter med en korpfjäderpenna i ena handen
och en duvhöksfjäder i andra
Nu ska vi flyga

En guides beskyddande är inte alltid som man tänkt sig

Jag minns Duvhökens klor
De trängde in bland fjädrarna
De trängde in i köttet
 - Smärtan och blodet -

Jag fick flyga hem
Han kom och tog mig hem
Hans klor greppade när jag föll
 - Han lärde mig flyga -

Jag skall alltid hylla
Duvhökens klor i mitt kött
Jag skall aldrig glömma
 - Att han gav mig frihet -

Så gick det till den denna korp kastade sig utför ett berg,
i tron att hon kunde flyga
Jag föll som Lucifer en gång föll
men duvhöken kom



Men just nu sitter jag och väntar på att Ikaika ska simma förbi
Han har fått träffa Corky, Uly och Kid nu
Min mitt hjärta gråter för Kiska, my love
Jag ska försöka ta en bild på Ike och lägga upp med tiden, hjärtegull
Lille vän...

Men i 3,5 timmar har nu Ulises ensam simmat runt, runt, runt
Djurplågeri i mina ögon!

Men nu kallar duvhöken...

Magisk kram,
ljus och frid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...