Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

fredag 11 november 2011

Ugh...

Idag vaknade jag av att solen lyste in.
Den gröna gräsmattan var vit av frost och solen lyste upp frosten så gräsmattan såg blå ut
Jag skyndade mig ut för att se om jag kunde få någon bra bild,
men då hade redan ett extremt snabbt molntäcke gömt solen

Det kom på nolltid
Jag såg det i norr, och det måste ha varit minst tre mil bort
(har ett landmärke på några berg som säger mig ca 2 mil)
Men på några minuter täckte det allt!
Fattas bara kräksnö  nu

Jag gick in, tände ljus och skönk ned i kurslitteraturen...
Läsa 138 sidor på 10 min?
Och skriva 3 sidor om dagen?
Klarar jag det?
Det är tempot jag behöver i helgen för att bli klar med min planering...


Det är lusigt
Vem jag än pratar med så tycker de att jag verkar ha många bollar i luften
Jag verkar ge ett stressat intryck...
Och folk är förvånade över hur jag klarar det

Mitt knep? Isolering.
Och det faktum att jag inte har många bollar i luften...
Inte enligt mig iaf... lev med mig en dag så ska du se att jag inte gör många knop!

Magisk kram,
ljus och frid!

3 kommentarer:

  1. Kommer med en anonym kommentar, nu när du på intet sätt vill förknippas med mig alls, säger du ju... men allt har sin tid, tystnad såväl som tal. Skall nu fira Frejas dag, fulltrui åt Freja som jag ju är, och begå gåsablot för att vara motvalls - så gör vi ju säderut i landet. Hell dig min visa syster, och stor lycka med planeringen...

    SvaraRadera
  2. Jag vet vad du menar. När jag jobbade heltid hade jag ingen kontakt med den yttre världen, orkade inte med det helt enkelt. Och när jag studerade var det samma sak. Nu när jag är sjukskriven så har jag haft tid till att upptäcka att det finns en värld utanför mej själv och att jag har intressen! Inte illa :) Sådan som är enkelt för andra/"normala" människor att genomföra kan vara mycket svårare för mej, ta längre tid etc. Men som kompensation har jag andra tillgångar än att kunna jobba snabbt och hinna med att leva ett svenssonliv. Som tur är :)

    Lycka till med studierna, det blir nog bra på sikt! :)
    Kram :)

    SvaraRadera
  3. @anonyma lilla du, som tydligen inte läst ett enda svar jag gett dig...

    @huskatten: kramar! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...