Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

måndag 28 november 2011

Nordens ljus

Är inte vi Nordbor lite väl galna i ljus?
Nordens ljus, ja det är Björken det. Detta älskade träd.

Just nu märks det extremt tydligt. Vår galenhet.
Den gamla julen består av att fira Ljusets och Solens återkomst
Den moderna julen, egentligen Kristusmäss, handlar om nån som föddes för ca 2000 år sedan... Jebus.

Många är vi hedningar som firar Ljuset.
Men många är de som delar detta med oss omedvetet.
Tänk, när Jebus föddes, följde de visa en Stjärna i Mörkret.

Första Advent tänder mitt samhälle marchaller längs vägarna,
det är som att gå på en gata av ljus,
och vi som bor där uppmanas att delta och ställa ut egna marchaller.
Självklart!

Vi tänder det första Adventsljuset, vi pyntar ute med massor av ljusslingor och sådant.


Och snön kom med sitt ljus, även om den försvann igen



Magisk kram,
ljus och frid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...