Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

lördag 5 november 2011

Rening

Jag känner mig fortfarande väldigt svag
oinpirerad, hjälplös, galen

Jag vet varför,
jag vet vad som händer, men det är ogripbart

Utan kontroll
utan hjälp
utan medvetenhet

Fast jag vet att jag får hjälp,
jag vet att jag är medveten om det som händer

Det enda jag tappat är kontrollen
för mitt eget bästa, men för ett kontroll freak som jag så är det jobbigt
För en perfektionist som jag är det ett helvete
Hels vite kanske
för det är Hel som ligger bakom det

Just nu passar inget bättre än denna musik
Som för mig och alla orca-nördar till barndom och glädje
samtidigt sorg och smärta



Keiko var en succé, han levde länge fri
Han jagade, levde med andra späckhuggare och hade det bra
Men han blev sjuk...
Vila i frid min islänning, min hahyrningur, min ardlursak, min ska'ana

Så, ska jag även föra mig själv ännu längre bakåt i tiden
Till denna späckhuggare


Magisk kram,
ljus och frid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...